Ens hem d’organitzar I: El correu net em fa feliç



Comencem l’any amb el resultat de l’enquesta de les millors llaminadures del 2010. I continuem amb la primera entrega d’un mini curs titulat “Ens hem d’organitzar”; i és que en la vida 2.0, on tenim multitud de pàgines i eines a l’abast, ens oblidem de la més bàsica i útil que és el correu electrònic. Ja fa temps que pensava escriure sobre aquest tema però m’he decidit a fer-ho aquestes festes al veure alguns correus d’amics i coneguts on m’he posat les mans al cap del caos existent. Així que el propòsit per començar bé l'any és exprimir el nostre correu electrònic i deixar-lo net i polit.


Resultat de l’enquesta “les millors llaminadures del 2010”

He puntuat amb 3 punts si estava valorat en la primera posició, 2 en la segona i 1 en tercera. 12 persones han fet l’enquesta i el resultat ha estat el següent:

1a posició indiscutible amb 15 punts:
Empat en 2a, 3a i 4a posició amb 9 punts:
Empat en 5a, 6a i 7a posició amb 7 punts:
8a posició amb 4 punts:
9a i 10a posició amb 2 punts:
I última posició amb només un punt:



Valoració personal: M’ha estranyat molt que “GNU – Siguis lliure” sigui la primera amb diferència ja que no tenia cap comentari. Tot i això és un escrit que vaig fer amb molt de carinyu i el tema de la llibertat digital és molt important. Així que feliç que aquesta sigui la guanyadora, això indica que el nivell dels lectors és molt alt ;-)



La segona posició multi compartida és bastant lògic menys “Eines Online” ja que la vaig escriure d’una manera ràpida. He pensat que faré més d’aquest tipus, ordenades per temes (pelis, series, música, eines, cloud computing, etc.) i alguns amb propostes pel 2011 m’ho heu demanat.


L’última valoració que faig és que han sortit representades totes les llaminadures. M’encanta.

Gràcies de tot cor als que vàreu respondre l’enquesta.



El correu net em fa feliç



L’any 2011 ja ha començat i segur que anem plens de bons propòsits. Un que cada any pensem és ser més ordenats i productius perquè tinguem temps a fer les coses que ens importen. Així doncs, he decidit fer una mini curs titulat “Ens hem d’organitzar” per aconseguir aquest objectiu en el correu electrònic, l’agenda de contactes i el calendari.

Avui doncs començo una de les primeres eines que van aparèixer a Internet: el correu electrònic, i que actualment encara és de les més útils. Però hi ha un problema, tothom ha fet un examen per conduir un cotxe però ningú per utilitzar el correu electrònic.

Et recomano el mini-curs si:

  • El correu és el primer que mires quan et connectes a Internet i tens més de 20 missatges a la safata d’entrada.

  • A la safata d’entrada tens barrejats els correus importants dels que no ho son com propaganda del Ikea; alguns correus llegits que no has de fer res amb ells; correus amb estrelletes, amb colorets, etc.

  • Si deixes correus com no llegit (tot i que l’hagis llegit) perquè no se t’oblidi contestar i ja estan a la segona pàgina del Gmail i ja no el veus entre tanta confusió....

  • I especialment si moltes de les teves tasques o feines t’arriben mitjançant el correu electrònic.


AVÍS 1: Podeu adaptar aquest mètode que us explicaré a qualsevol correu, per exemple Outlook, però jo us ho explico per Gmail perquè crec que és el més potent i a més permet consultar-ho en qualsevol ordenador al ser un servei web. Utilitzar Gmail serà també l’ideal si tenim un mòbil amb iPhone,  Android o iPad perquè es sincronitza a la perfecció podent utilitzar i buscar qualsevol correu, contacte o nota al calendari.


AVÍS 2: Fa molt temps que utilitzeu el correu electrònic de manera errònia i ja teniu un costum fet i us sembla una mica dràstic el mètode, però ja us puc assegurar que funciona. Així que feu la prova aquest mes tal qual us explico i després quan ja veieu els avantatges podeu fer adaptacions d’aquest mètode per adaptar-ho a les vostres necessitats.





Anem per feina, esteu només a 4 passos per tenir un correu impecable.



1 – NOVES ETIQUETES: Crear les següents etiquetes (carpetes)
..Pròximament
.AlgunDia
.Espera



- Nota 1: El nom de les etiquetes tenen puntets al davant perquè ens quedin ordenades a dalt de tot.
- Nota 2: per crear les etiquetes anar a configuració (a dalt a la dreta) i pestanya ETIQUETES.
- Nota 3: Si tenim activat Prioritaris de Gmail o desactivarem (veure imatge següent).



2 – ARXIVAR. Seleccionar tot el que estigui a la safata d’entrada, si tot, tot i TOT. Un cop seleccionats els correus clic al botó “Arxiva”. Cal fer-ho fins que quedi la safata d’entrada sense cap correu. No tingueu por que no s'eliminen.



- Nota: Arxivar simplement treu el correu de la safata d’entrada però no l'elimina. Sempre els podrem cercar i en l’apartat “Tots els correus” els podem trobar.





3 – REVISAR: Anar a l’etiqueta “Tots els missatges” i revisar amb el següent criteri:
  • Si és un correu que heu de contestar o fer alguna cosa durant aquesta setmana seleccioneu el correu i l'arrossegueu a la “Safata d’entrada”, si és per la setmana vinent ho poseu a “..Pròximament” i si és un tema que falta molt i no sabeu quan ho fareu doncs ho poseu a l’etiqueta “.AlgunDia”
  • Si és un correu que no heu de contestar ni fer res però esteu esperant que us contestin i és important ho poseu a l’etiqueta “.Espera”
  • Si hi ha correus que no els voldreu consultar mai més també està bé aprofitar i fer una mica de neteja. L’opció eliminar no esborra els correus definitivament i els deixa 30 dies a la paperera.
  • La resta de correus es queden així en mode “Arxivar”. Sempre els podreu buscar i no s’eliminen mai.



4 – PROCESSAT: És important que a partir d’ara cada vegada que ens arribi un correu a la safata d’entrada l’arxivem o el movem a algunes de les etiquetes que hem creat de manera que hem de tenir:
  • Safata d’entrada – Únicament els correus que no hem llegit i els que hem de contestar o fer alguna cosa aquesta mateixa setmana. Important que no s’acumulin correus en la safata d’entrada !!! és l’error més comú.
  • ..Pròximament – Els correus que hem de contestar o fer alguna cosa pròximament (durant aquest mes).
  • .AlgunDia – Els correus que algun dia hem de fer alguna cosa. Aquí no van els correus que algun dia podem necessitar consultar perquè per això el Gmail ja incorpora un important motor de cerca (per posar aquests correus podem fer una etiqueta anomenada “Útil”).
  • .Espera – Els correus que estem esperant una resposta.
  • La resta de correus han de quedar arxivats o eliminats i la safata d’entrada el més net possible

- Important: una vegada a la setmana fer una revisió dels correus que tenim en les diferents etiquetes que hem creat.



EINES EXTRA DINS DE GMAIL



En el Laboratori de Gmail hi ha algunes eines extra que ens poden ser molt útils. Avui us recomano:





TRUC: Configuració de diverses safates d’entrada

Activar en Labs l’eina “Diverses safates d’entrada” i configurar-ho com es veu a la imatge de sota.




Cal dir que aquest sistema de carpetes no m’ho he inventat jo sinó que és una simplificació del mètode GDT de David Allen però jo ho he aprés gairebé tot de ThinkWasabi i el seu bloc de productivitat. Us el recomano que li feu una ullada:



Pròximes entregues del mini-curs:
  • Filtres i cerques avançades
  • Sincronització en telèfons i importació d’altres comptes de correu
  • Contactes
  • Calendaris
Espero que us hagi agradat. Podeu escriure un comentari o enviar dubtes a: mr.llaminadures@gmail.com




hay que organizarse...
hay que organizarse...
hay que organizarse...
hay que organizarse...



Albert Pla



Share this:

1 comentari :

  1. Alguns m'heu escrit que us heu liat al activar l'extensió "diverses safates d'entrada". Aquesta extensió s'ha de configurar correctament tal com diu en el bloc i el que fa es que sota la safata d'entrada normal i tinguem una altra safata amb el que vulguem (en aquest cas era tenir els correus de pròximament i en espera). Era per usuaris avançats així que si no us agrada millor desactiveu aquesta opció.

    Una altra consulta és sobre l'opció l'extensió "Envia i arxiva". Quan estiguem contestant un missatge tindrem ara dues opcions:
    - Envia i arxiva: T'envia el missatge i te l'arxiva
    - Envia: T'envia el missatge però encara el tens a la safata d'entrada (si el vols treure de la safata d'entrada l'hauries de seleccionar i fer clic en Arxiva)

    Salut CriTerians

    Mr. Llaminadures

    ResponElimina

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes