3 dies amb la família

FITXA TÈCNICA

Direcció: Mar Coll.
País: Espanya.
Any: 2009.
Durada: 86 min.
Gènere: Drama.
Interpretació: Nausicaa Bonnín (Léa), Eduard Fernández (Josep Maria), Philippine Leroy-Beaulieu (Joelle), Francesc Orella (Toni), Ramon Fontserè (Pere), Aida Oset (Mar), Artur Busquets (Pau), Amalia Sancho ( Virginia), Isabel Rocatti (Montse), Maria Ribera (Laia).
Guió: Mar Coll i Valentina Viso.
Producció executiva: Sergi Casamitjana, Aintza Serra i Lita Roig.
Música: Maikmaier.
Fotografia: Neus Ollé.
Muntatge: Elena Ruiz.
Direcció artística: Xènia Besora.
Vestuari: Mariel Gimeno-Bayón.
Estrena a Catalunya: 26 juny 2009.






SINOPSIS

Léa ha de viatjar sobtadament a Girona on el seu avi patern acaba de morir. Allà l'espera la seva família, a la qual gairebé no ha vist des que se'n va anar a l'estranger. La mort del patriarca dels Vich i Carbó és l'excusa perfecta per forçar la convivència entre els seus descendents. Els tres dies que dura la vetlla, la missa i l'enterrament són un bon moment per observar aquest joc d'aparences d'una burgesia conservadora en què tots els problemes són evidents però mai explícits. Léa rebutja aquest món hipòcrita que se li adhereix a la pell com un vestit fet a mida.


La barcelonina Mar Coll és la directora de Tres días con la familia, una obra protagonitzada per l'actriu catalana Nausicaa Bonnin i produïda per Escándalo Films, la productora associada a l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya (ESCAC).

Tres días con la familia és el debut de Mar Coll com a directora de llargmetratges, ja que abans havia dirigit el curtmetratge L'última Polaroid, amb el qual va obtenir el premi a la millor direcció en el Festival Internacional de Cinema de Catalunya i altres guardons per la interpretació en festivals sud-americans.

Léa, que estudia a Toulouse, torna a Catalunya per l'enterrament del seu avi. La mort del patriarca propicia el retrobament de tots els membres de la seva família, pertanyent a la burgesia conservadora. Durant els tres dies que dura la vetlla, la missa i l'enterrament cadascun dels membres intenta mantenir les aparences sense voler entrar en els problemes que tenen, ni saber realment com està cadascun d'ells. Aquesta radiografia de la burgesia catalana aconsegueix mostrar una realitat coneguda per tots aquells que els hi ha tocat viure d'una forma magnífica. La subtilesa, els silencis i les mitges aproximacions als familiars estan realitzades amb versemblança, realisme i allunyant-se de qualsevol artifici. La pel·lícula no es basa en un guió narratiu sinó en la recreació d'un espai familiar i la barrera creada entre els seus membres. El film mostra d'una manera intel·ligent com els patrons de conducta es transmeten de generació en generació a través de petits detalls. Bàsicament, és una pel·lícula descriptiva d'un món i d'un tipus de relacions allunyada de qualsevol falsa imitació. Mar Coll, en la seva tasca de directora i coguionista, ha demostrat no només una gran habilitat per plasmar una realitat sinó una gran sensibilitat per relatar una classe social amb intimisme i honestedat.

Al costat de Nausicaa Bonnin (Lo mejor de mí , Las vidas de Celia), l'altra intèrpret femenina és Phillipine Leroy-Beaulieu (Deux frères). Els intèrprets masculins de la pel·lícula són Eduard Fernández (Ficció , El método , Smooking room), Francesc Orella (Alatriste, Remake, La silla) i Ramon Fontserè (Soldados de Salamina).

Aquesta pel·lícula ha estat premiada al festival de Malaga amb la Biznaga de Plata a la millor direcció (per Mar coll), la biznaga de plata a la millor actriu (per Nausicaa Bonnín) i amb la biznaga de plata al millor actor (per Eduard Fernández)


Share this:

1 comentari :

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes