Truc per tenir espai il·limitat a Google Drive. Tots els documents al núvol!

Normalment escric temes o trucs que pots més o menys trobar per la xarxa. Però el que us explico avui és un tema que feia temps que em rondava pel cap i no crec que trobeu aquest truc per cap altre lloc.

Aquest truc ens permet tenir espai il·limitat per penjar documents (o el que vulguem) al núvol i el que és molt important: fàcilment cercable des de qualsevol ordenador, tauleta o telèfon. Amb els canvis de Google Drive em vaig decidir per aquest servei i l’he provat i funciona de meravella.


Google Drive (abans Google Docs) ha anat evolucionat molt últimament i s’ha unificat l’espai amb tot el que té de Google.



La idea del truc consisteix en crear un compte alternatiu per utilitzar les 15 GB de Google Drive i compartir la carpeta amb el nostre compte de gmail-google que utilitzem normalment. Resultat, podem crear tants comptes alternatius com vulguem i tenir espai il·limitat!

En el meu cas volia penjar tots els documents de formació (Powerpoints, PDF, DOC, scripts, etc.) al núvol. Aquí incloc tant la formació que jo faig, com la que rebo, com cursos que em passen que són interessants, coses que trobo per la web en PDF que val la pena guardar, etc.

Jo tot això ja ho tenia ordenat al meu ordenador fix, i al ser un iMac el cercador que permet buscar dins a PDFs, DOCs i PPTs em va de perles. El problema es si no estic al iMac (per exemple quan marxem de vacances) i necessito accedir a la informació. Per això m’he decidit de penjar-ho al núvol.

PASSOS PRINCIPALS:
1 - Crear un compte alternatiu de Google. Aquest compte serveix tant per Gmail, google Dirve, picasa, etc. En el meu cas el compte es diu “usuari.for1@gmail.com”
2 - Entrar a Google Drive amb el compte alternatiu i crear una carpeta compartida. En el meu cas la carpeta és diu “Formació”. Un cop creada la carpeta la comparteixes amb el teu usuari normal de google en mode edició.
3 - Arrastrar tot el que vulguis penjar en aquesta carpeta. Això és fantàstic de Google Drive (almenys des del navegador Chrome), des de l’explorador en Windows, o del Finder en Mac, arrastres totes les carpetes a la carpeta de Google Drive (amb usuari alternatiu) i et manté tota l’estructura de documents i subcarpetes igual. En el meu cas li vaig dir que no faci cap tipus de conversió i que em mantingui els formats originals. A mi 12 GB que vaig penjar d’una atacada em va tardar un matí.

La màgia és que un cop fet això des del teu usuari pots accedir i cercar als documents i no ocupen espai. Només has d’accedir al usuari alternatiu per penjar fitxers però després ja no fa falta.

En Google Drive podem filtrar per quin tipus de document cerquem i el millor de tot és que cerca dins a documents PDF, DOC, XLS, PPT, etc. Per exemple, en la imatge següent cerco la paraula “Holee” que he posat dins el PDF.





A més, aquest PDF ens ocupa en el nostre usuari 0 de quota, tot i que el PDF realment ocupa 18 MG però està en l’usuari alternatiu. Això en DropBox no passa, l’espai ocupa igual en tots els usuaris que comparteixis. Cada vegada utilitzo més Google Drive però no el tinc instal·lat a l’ordenador (treballo des del núvol), pels treballs actuals segueixo utilitzant DropBox.


PASSOS PER SI NO TENIM PROU AMB 15 GB
A mi em va passar; em vaig emocionar i ja tinc dos usuaris creats per la carpeta de “Formació”. Anem a seguir ocupant espai:
1 - Crear un altre compte alternatiu de Google Drive. En el meu cas “usuari.for2@gmail.com
2 - Des del nostre usuari li compartim la carpeta en mode edició en aquest segon usuari alternatiu.
3 - Entrem a Google Drive en aquest segon usuari i copiem tot el que vulguem en la carpeta compartida (en el meu cas la carpeta “Formació”). 15 GB més.

Jo ho he provat fins a dos usuaris alternatius en la mateixa carpeta i cap problema, però suposo que ja s’enten que el bucle és infinit.

Potser algú em dirà “estàs boig!” o “Google sap més de tu que tu mateix”... doncs us diré que hi he pensat força i al final penso que si google o algú vol entrar als meus apunts que entri, no tinc res secret. Són les meves notes, la meva formació, em serveix a mi i tenir-ho al núvol va de perles però no sé si algú li serveix. A més, m’he adonat que tenir-ho tant accessible si algú et demana alguna cosa ho pots consultar al moment i fins i tot pots compartir un document en concret (utilitzant el telèfon) amb la persona que vulguis. 

És fantàstic i és gratis. Però vigileu on utilitzeu el mòbil (com diu aquest mes Senyàlia) i ojo amb que hi pengeu.


ACTUALITZACIÓ: Nou article sobre Google Drive: Trucs i recomanacions de Google Drive, el teu USB online

Salut i Criteri




Si buscas resultados distintos, no hagas siempre lo mismo
Albert Einstein

Share this:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes