L'Art de les Muses


EUTERPE: THE SWELL SEASON (Glen Hansard i Marketa Irglova)

Info: Glen Hansard és un dels membres de la banda de rock irlandesa The frames, actor a la pel·lícula The Commitments d'Alan Parker i, durant 2003, presentador del programa de la televisió irlandesa Other Voices: Songs from a Room. Marketa Irglova és una compositora i multi-instrumentista txeca que des de ben petita ja mostrava grans habilitats musicals. Al 2005, una visita de Glen a la bella i vella ciutat de Praga, possibilita l’encontre d’aquest dos artistes. La connexió musical que es produeix entre ambdós és, si més no, culpable que la cançó Falling Slowly, escrita i interpretada per aquest duet, fos la guanyadora del Oscar 2008 a la millor cançó original. La connexió emocional entre Glen i Marketa, junt a la forma en la que els seus ulls es miren, són motius més que suficients com per a que el director John Carney confies amb ells per a ser els protagonistes del musical Once. Però, això no ho és tot, després de l’èxit de la banda sonora, The Swell Season han tornat amb el seu nou àlbum Strict Joy.

The Swell Season, una musa que commou.

Àlbums: Strict Joy (2009), Once b.s.o (2007)


Moment per a escoltar: aconsegueix la pel·lícula Once, estirat al sofà i deixa’t portar.


LA COMPILATION: "el desig"

Vist el poc èxit de la convocatòria passada (ningú va enviar cap cançó), Lady Godiva, decebuda, ha buscat a la literatura fragments que mostren les distintes formes en les que ens pot visitar el desig i els hi ha elegit una música.

"...Bajo el mantel, las rodillas se rozan por azar y ese contacto, casi imperceptible, los golpea como una corriente poderosa; una llamarada iracunda sube por los muslos y enciende los vientres. Nada cambia en sus posturas, pero el deseo es tan intenso, que puede verse, palparse, como una niebla caliente borrando los contornos del mundo circundante..." Isabel Allende, Afrodita (2001).

"...Ella le pide que no se mueva. Déjame. Le dice que quiere hacerlo ella. Lo hace. Le desnuda. Cuando se lo pide, el hombre desplaza su cuerpo en la cama, pero apenas, levemente, como para no despertarla..." Margarite Duras, El amante (1984).

"No podía dejar de amarla porque el olvido no existe, y la memoria es modificación, de manera que sin querer amaba las distintas formas bajo las cuales ella aparecía en sucesivas transformaciones y tenía nostalgia de todos los lugares en los cuales jamás habíamos estado, y la deseaba en los parques donde nunca la deseé y moría de reminiscencias por las cosas que ya no conoceríamos y eran tan violentas e inolvidables como las pocas cosas que habíamos conocido." Cristina Peri Rossi, Lingüista General (1979).

"...Como puedo agarrar la ilusión, empuñarla en la mano y soltártela en la cara como una paloma feliz que saliera a descubrir la tierra después del diluvio; descubrirte hasta en los reflejos más ignorados, irte absorbiendo lentamente, como un secante, perdiéndome, perdiéndonos los dos, en la mañana en la que hicimos el amor con todo el sueño, el olor, el sudor de la noche salada en nuestro cuerpos, untándonos el amor, chorreándolo en el piso en grandes olas inmensas, buceando en el amor, duchándonos con el amor que nos sobra." Gioconda Belli, Escribirte, Sobre la grama (1970-1974).

"Regresa a menudo y tómame/ sensación bien amada/ regresa y tómame/ cuando la memoria se despierte/ cuando un antiguo deseo pase por la sangre/ cuando los labios y la piel recuerden/ y las manos crean tocar de nuevo... Regresa a menudo y tómame de noche / a la hora en que los labios y la piel recuerdan." Cavafis (1863-1933), Regresa y tómame.

Fins aviat,

Lady Godiva.


Share this:

4 comentaris :

  1. M'encanta Falling Slowly ! Gràcies com sempre Lady Godiva !

    ResponElimina
  2. Gràcies perquè Once em va encantar la peli i la banda sonora l'escolto sovint.

    Vaig a veure si trobo Strict Joy

    ResponElimina
  3. la compilation m'ha fotut calent...milady...

    ResponElimina
  4. Vaja...doncs molt que me n'alegro, anònim 2! Això es senyal de salut!

    Mr.Llaminadures i anònim 1 gràcies a vosaltres també!

    L.G

    ResponElimina

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes