Serveix per alguna cosa Google Drive?

Tenir el USB al núvol és mol útil i està de moda. Jo ja no podria viure sense el meu Dropbox del que vam parlar en la secció de Llaminadures electròniques el març de 2005 (Dropbox - El USB per despistats)

Ara Google ha fet el seu propi Dropbox (Google Drive), que, en general no m’acaba de convèncer; així que per ara em quedo amb Dropbox, ja que que deixa més espai i va més fi. Però...

Però si que hi he trobat una utilitat, aquesta és integrar Gmail amb Googe Drive. Potser d’aquí a un temps ja vindrà integrat, però ara mateix son coses diferents.

Jo en el correu guardo molta informació i sovint em veig cercant dins el de Gmail allò que em van enviar, allò que em vaig apuntar, aquella foto, aquell document, etc. A vegades em costa trobar el que cerco perquè el que cerco és un adjunt d’un correu i no el correu en si. Segur que us ha passat!

Amb una parell de complements aconseguim:

1 - Poder guardar els adjunts dels correus (ZIP, JPG, PDF, DOC, etc.) a Google Drive, i tot aixó només amb un clic. Un cop a Google Drive es guarda al nostre ordenador directament, així com també a l’espai de Drive per la web i, una cosa encara més important, podem cercar paraules que estan dins els documents. Això últim és molt útil, creieu-me.

Aquest complement es diu "Gmail Attachments to Drive” i és una extensió de Google Chrome. Si un correu del Gmail té un fitxer adjunt (attachments) veureu que al costat de la opció de descarregar (Download) us apareixerà l'opció "Save To Drive".


2 - Amb el següent complement podem integrar la cerca de paraules que es troben dins dels documents (Word, PDF, etc.) en Gmail. Així si busquem una paraula clau dins del Gmail ens sortirà una llista de correus que tinguin aquella paraula clau i, a sota, els documents que tenen aquella mateixa paraula dins els documents.

Per activar aquest complement només hem d'anar a la configuració de Gmail i activar-ho a la pestanya Labs.



EXEMPLE

Perqué es vegi com funciona farem un exemple: primer creem un Word que es digui “RevistaCriteri.doc” i, a dins, entre altres paraules, posem “Criteri45”. En segon lloc passem el Word a PDF i, per últim, pengem els dos fitxers a Google Drive.

Ara, des de Gmail, busquem la paraula “Criteri45” i ens sortirà el seguent: Un correu sense adjunts, on surt aquesta paraula, i els dos documents a sota.


útil, oi ?. I vosaltres, utilitzeu Google Drive ?

Salut i CriTeri

@


Share this:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes