El CriTeri de Desembre

Arribem al final d’aquest 2016, i des del CriTeri us portem un grapat de noves entrades: tanquem el cicle “Cómo producir un cortometraje sin saber producir cortometrajesde les Observacions aleatòries, recuperem la secció La Columna, juguem als Story Cubes amb la Muriel Villanueva i l’Albet Juvany, i ens tapem bé per sortir a córrer amb fred a la secció de Running i Salut. Trobareu aquests i tots els altres articles a la portada del nostre més de Desembre.

Però, tornant la vista al passat mes de novembre, no podem passar per alt la mort de Fidel Castro. Símbol d’una època ja desapareguda, passarà a la història com el líder d’un poble que va preferir ensorrar-se en la seva misèria abans que seguir el camí marcat pels Estats Units, un líder que va despertar moltes esperances de construir un món diferent, per més que acabés dirigint un règim repressiu i autoritari durant gairebé cinquanta anys.



Resulta irònic que aquesta icona del comunisme hagués de morir en Black Friday, màxima expressió del capitalisme i del seu fill petit, el consumisme. Com també resulta paradoxal que sigui ara, quan els règims comunistes comencen a ser un record del passat (amb una Xina enrocada en la seva dictadura però cada vegada més integrada en les economies de mercat), quan el capitalisme afronta una crisi estructural sense precedents. És com si un vell guerrer, després de tota una vida rivalitzant amb un altre vell guerrer, aconseguís vèncer-lo amb una estocada mortal, només per adonar-se que els seus dies també arriben a la seva fi. O com diu el refrany, quan la barba de ton veí vegis pelar, posa la teva a remullar......

I tornant a la realitat quotidiana, recordeu que aviat venen els nadals, que antigament commemoraven que fa uns mil·lennis va néixer un senyor molt important però que avui en dia assenyalen una altra fita essencial del capitalisme. Així que aquest any, quan aneu de compres, oferiu un petit homenatge a Fidel Castro (o a Donald Trump, qui us inspiri més) i regaleu amb una mica de seny.

Salut i CriTeri!!!

- - - - -

Llegamos a finales de este 2016, y desde el CriTeri os traemos un puñado de nuevas entradas: cerramos el ciclo Cómo producir un cortometraje sin saber producir cortometrajes de las Observaciones aleatorias, recuperamos la sección La Columna, jugamos als Story Cubes con Muriel Villanueva y Albert Juvany, y nos tapamos bien para salir a correr con frío en la sección de Running y Salud. Encontraréis estos y todos los demás artículos en la portada de nuestro mes de diciembre.

Pero volviendo la vista al pasado mes de noviembre, no podemos pasar por alto la muerte de Fidel Castro. Símbolo de una época ya desaparecida, pasará a la historia como el líder de un pueblo que prefirió hundirse en su propia miseria antes que seguir el camino marcado por los Estados Unidos, un líder que despertó muchas esperanzas de construir un mundo diferente, por mucho que acabase dirigiendo un régimen represivo y autoritario durante casi cincuenta años.

Resulta irónico que este icono del comunismo tuviese que morir en Black Friday, máxima expresión del capitalismo y de su hijo pequeño, el consumismo. Como también resulta paradójico que sea ahora, cuando los regímenes comunistas empiezan a ser un recuerdo del pasado (con una China enrocada en su dictadura pero cada vez más integrada en las economías de mercado), cuando el capitalismo afronta una crisis sin precedentes. Es como si un viejo guerrero, después de toda una vida rivalizando con otro viejo guerrero, consiguiese vencerlo con una estocada mortal, sólo para darse cuenta de que sus días también están contados. O como dice el refrán, cuando las barbas del vecino veas cortar, pon las tuyas a remojar…

Y volviendo a la realidad cotidiana, recordad que pronto vienen las navidades, éstas que antiguamente conmemoraban que hace unos milenios nació un señor muy importante, pero que hoy en día señalan otro hito esencial del capitalismo. Así que este año, cuando vayáis de compras, ofreced un pequeño homenaje a Fidel Castro (o a Donald Trump, quien os inspire más) y regalad con un poco de seny.

Salut i CriTeri!!!

Share this:

Publica un comentari a l'entrada

 
Copyright © Revista CriTeri. Designed by OddThemes