Fa uns mesos vam terroritzar els nostres
estimats lectors amb quadres que representaven una sèrie de subjectes als quals
no podríem faltar el respecte amb més intensitat que l’autor de la pintura. Es
tractava de quadres del Segles XVII i XVIII que podien al·legar mancances
tècniques i estètiques pròpies de l’època. Aquest mes, en canvi, baixem a
l’avern pictòric contemporani, amb obres modernes de factura equivalent a la
mostrada prèviament...sense l’excusa de la manca de mitjans tècnics. El pitjor
de tot és que algú ha decidir que tenien prou qualitat com per ser exposats al
monument més visitat de Dinamarca: el castell de Frederiksborg.
1. Composició universal
Aquesta obra mestra és potser el meu quadre favorit de la col·lecció...el
joc amb la perspectiva, el fons impossible (amb quatre escenes amuntegades
verticalment que entren a través de la porta oberta; el Rei amb la quincalleria
habitual i sostenint un barret de plomes anacrònic mentre sembla dir “no em
retratis així, coi”); a l’esquerra, un dels seus fills, brillant empresari, amb
la seva roba de trepitjar món...i a la dreta, davant l’aberració paisatgística,
veiem un altre nano, amb uniforme dolorosament blanc amb tots els complements
d’una persona altament hostiable...mitjons ben alts, pantalons curts
combinats amb jaqueta i corbata...i a la mà sembla sostenir un trofeu embolicat
en paper higiènic o alguna altra cosa pitjor...
2. Retrat de família
Aquí tenim als reis de Dinamarca, lluint totes les medalles guanyades a peu
de trinxera. Ell ha aprofitat per agafar un barret de la disfressa de napoleó
del Lidl, i ella aguanta la mà d’un nen que passava per allà i que la mira abstret.
No van tenir temps de cordar-li els botons de la jaqueta, sembla que el pintor
tenia prisa per acabar el quadre, probablement per atendre a alguna altra
funció vital fonamental.
3. Margarita II la Microcefàlica
Publica un comentari a l'entrada